16.09.2014, 08:45 | |
Урок 1 Тема Вступ. Науки, що вивчають природу Мета: сформувати в учнів первинне уявлення про природознавство як навчальний предмет; дати поняття про науки, які вивчають природу; формувати в учнів діалектико-матеріалістичний світогляд, навчати дбайливому ставленні до навколишнього світу. Тип уроку:формування нових знань. Методи навчання: словесні, наочні, інтерактивні методи. Обладнання: картки із завданнями; підручник, календар природи. Хід уроку І. Організаційний момент Гра „ Давайте познайомимось” Вчитель наводить приклад, як у вигляді гри познайомитися з учнями . наприклад „ мене звати Тетяна – я талановита” . Кожний учень говорить своє імя і відповідно свою характеристику. Тобто яким себе бачить учень. ІІ. Мотивація навчальної діяльності Вступне слово вчителя. Все, на чому зупиниться твій погляд, є або витвором природи ( наприклад, кімнатні рослини, твої улюбленці, котик чи песик, пісок на березі річки), або його створила людина ( наприклад , автомобіль, телевізор, меблі, посуд). Природа – це все, що нас оточує, а природознавство – знання людини про природу. Починаючи з цього уроку ми відкриватимемо з вами чарівний світ природознавства, на нас чекають багато таємниць, про які ми дізнаємось на уроках.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Уроки природознавства були у вас і в початковій школі. Ще тоді ви звернули увагу на те, що у слові «природознавство» два корені. Метод «Мікрофон»
IV. Повідомлення теми, мети уроку. Людина здавна вивчає природу, адже й вона сама також є її частинкою. За багато століть накопичилось стільки знань про природу, що виникла потреба їх розмежувати. Так утворились окремі науки: астрономія, біологія, географія, фізика, хімія. Всі разом вони дають змогу пізнати природу, сприяють її вдумливому використанню. Тому, на сьогоднішньому уроці ми детально з ними ознайомимось. V. Вивчення нового матеріалу. 1. Ознайомлення учнів з підручником «Природознавство»; правилами роботи на уроці; заповнення календаря погоди. Природознавство, яке ви вивчатимете у 5-му класі, дасть змогу сформувати у вас уявлення про цілісність природи та місце людини в ній, засвоїти знання про Землю та інші небесні тіла, склад та властивості повітря, води, форми поверхні Землі та інші чинники, які впливають на життя на планеті. 2. Прийом « Мудра сова» Завдання: Кожна пара отримує по терміну( фізика, хімія, географія, біологія, астрономія). Опрацьовують дві хвилини, потім обговорюють. 3. Прийом «Пошук цікавої інформації» Завдання: використовуючи додаткову літературу, знайти інформацію про вчених, які досліджували природу. VI. Закріплення вивченого матеріалу. Природознавчий диктант ( Додаток1А) Прийом «Свої та чужі» ( Додаток1 Б) Прийом «Словничок» Завдання: склади словничок до вивченої теми. VII Підсумок уроку. Оцінювання учнів. VII Домашнє завдання. Опрацювати параграф у підручнику; * підготувати повідомлення про відкриття однієї із вивчених наук. | |
| |
Просмотров: 1257 | Загрузок: 0 | |
Урок 1 Тема Вступ. Науки, що вивчають природу