Різноманітність рослинного й тваринного світу - природознавство 6 клас - Конспекти уроків - Каталог файлов - Школа
Четверг, 30.03.2017, 00:53
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » природознавство 6 клас

Різноманітність рослинного й тваринного світу
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

23.03.2015, 10:35

Різноманітність рослинного й тваринного світу

Рослини й тварини продовжують змінювати середовище й у наші дні. В океані формуються коралові рифи, на північних болотах, порослих мохом-сфагнумом, щорічно відкладається близько 1 мм торфу, на безжиттєвих скелях поселяються водо­рості й лишайники, які руйнують гірські породи й сприяють ґрунтоутворенню, від зростаючих у різних природних зонах лісів та з верхніх шарів морських вод надходить в атмосферу кисень тощо. Живе змінює середовище задля своїх інтересів.

Деякі види організмів здатні накопичувати хімічні елементи в досить великих кількостях. Такі організми називають кон­центраторами хімічних елементів. Молюски, корали й устриці концентрують Кальцій, губки, радіолярії і діатомові водо­рості — Силіцій. Коли ці організми відмирають, на дні озер і морів утворюються товщі вапняку, скупчення кремнезему у ви­гляді гірських порід. Морські водорості — ламінарії — відомі як концентратори йоду. Морські «городи* дають нам харчовий продукт, багатий на йод,— морську капусту. Трава курай на­копичує Натрій і Хлор. Злаки, осоки й хвощі містять Силіцій. Гречка, картопля, буряк і кукурудза — Калій. Рослини родини гвоздикових містять велику кількість Купруму, жовтецеві й пас­льонові накопичують Літій.

Закономірності поширення біоценозів на земній кулі дослі­джує біогеографія — розділ географії, до складу якого входить зоогеографія та географія рослинності. Біогеографія вивчає су­часне поширення організмів та історію формування їхніх спів­товариств, їхнього зв'язку з навколишнім середовищем. Вона відповідає також на таке запитання: «Які чинники впливають на різноманітність життя й чому одні території багатші на види, ніж інші? » На арктичних островах видова різноманітність рос­лин невелика — не перевищує 50—100 видів, у тундрі до 200— 300, у тайзі (хвойних лісах) — 400—600, у широколистяних лісах — 700—800, а в степах 800—900, у тропічних лісах понад 1000 видів, у пустелях лише близько 300.

Ще меншою є видова різноманітність на островах. Якщо острів розташований на відстані не більше 170 км від найближ­чого суходолу, то до нього зможе добратися лише одна тварина з тисячі, які вирушили в дорогу. Якщо ж дорога вдвічі довша, то її здолає лише одна тварина з мільйона. Виходить, щоб до­сягти островів, розташованих за тисячі кілометрів від материка, у дорогу мають вирушити мільйони й мільярди відважних ман­дрівників.

Тільки випадок визначає, яким рослинам і тваринам при­значено досягти берегів далекого острова й вижити там. Тому чим далі розташований острів, тим більше видів не вистачає на ньому для створення повноцінної екосистеми, оскільки по­трапити на острів одночасно не можуть дерева й чагарники, трави й ліани, хижаки, травоїдні й дрібні тварини, які здатні руйнувати мертві залишки

Категория: природознавство 6 клас< | Теги: Різноманітність рослинного й тварин
Просмотров: 233 | Загрузок: 2 | Рейтинг: 0.0/0