Пятница, 20.10.2017, 21:54
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » природознавство 6 клас

ЦІКАВІ ДОСЛІДИ
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

23.03.2015, 11:37

ЦІКАВІ ДОСЛІДИ

^^Ш Дослід 1

Найчастіше коренева система рослин за довжиною набагато перевищує її надземну частину. А загальна площа коріння зазвичай у 140—150 разів більша від площі поверхні всіх надземних органів.

Візьміть цибулину, підготуйте баночку з водою й розташуйте цибулину над банкою так, щоб вона своєю нижньою частиною діставала до води. Простежте за розвитком коріння у воді. Замалюйте кореневу систему, підрахуйте число коренів, виміряйте їхню довжину. Результати вимірів і підрахунку запишіть у зошиті.

^^Н Дослід 2

Переконатися в тому, що коріння поглинає воду, можна так. Зріжте в кімнатної рослини пагін (стебло), залишивши над поверхнею ґрунту пеньок заввишки 2—3 сантиметри. На пеньок надягніть гумову трубку завдовжки З сантиметри. У неї вставте скляну трубку невеликої довжини й налийте в неї небагато води. Полийте рослину водою. Через якийсь час ви побачите, що скляною трубкою вгору піднімається вода, її рівень поступово підвищується. Із цього досліду можна зробити висновок, що коріння рослини поглинає воду з ґрунту, й вона піднімається по скляній трубці, як по стеблу.

^^Ш Дослід З

Не тільки корінь, але й листя відіграє значну роль у поглинанні й переміщенні води. Щоб переконатися в цьому, проведіть такий дослід.

Зріжте дві-три квітучі рослини й поставте їх у вазу з водою (особливо підходять рослини з великими листковими пластинами: тюльпани, кали). Щоб вода з поверхні не випаровувалася, налийте зверху трошки олії. Через якийсь час рівень води у вазі знизиться. Але в зрізаних рослин немає коріння, чому ж води у вазі стало менше? Це відбувається завдяки випаровуванню води з листя рослин. Саме це випаровування підтримує надходження в стебло й пересування по ньому води.

^^Н Дослід 4

Візьміть два листки: один із рослини, яка стояла на світлі, другий — із рос­лини, що перебувала два-три дні в темряві. Прокип'ятіть обидва листки в спирті. Промийте листя у воді й нанесіть на нього розчин йоду. Забарвлення листя буде неоднаковим: листя рослини, яка була на світлі, пофарбується в синьо-фіолетовий колір від наявності в ньому крохмалю. Крохмаль утвориться в листі в процесі фотосинтезу. Листя рослини, яка стояла в темряві, не забарвиться в синій колір, тому що в ньому немає крохмалю. Отже, утворення крохмалю відбувається в листі тільки на світлі.

234

 

^^М Дослід 5

Візьміть чотири скляні банки. В одну покладіть сухе насіння гороху (квасолі, бобів, пшениці), в іншу — проросле насіння, у третю — зелене листя будь-якої рослини й у четверту — квітки будь-якої рослини. Усі банки щільно закрийте кришками, щоб повітря не проходило, і поставте в тепле темне місце. Через два дні перевірте за допомогою палаючої скіпки (сірника), чи змінився склад повітря в цих банках.

¥ банці із сухим насінням скіпка певний час горітиме, а в банці з насінням, яке проростає, скіпка згасне. Те ж саме відбудеться в банках із листям і квітами. З досліду випливає, що проростки, листя й квіти в процесі дихання поглинули весь кисень і виділили вуглекислий газ, що не підтримує горіння.

^^ Дослідб

Для досліду необхідно виростити проростки бобів або квасолі, які ма­ють товсте коріння. Тонким маркером нанесіть на корінь поперечні риски на однаковій відстані одну від одної (наприклад через 1 мм) і протягом кількох днів спостерігайте за ростом коріння. Можна побачити, що відстань між рисками збільшується на верхівці кореня (на його кінці), де розташовані зони поділу й росту. Виміряйте, на скільки міліметрів виріс корінь за певне число днів, і вирахуйте щоденну швидкість росту кореня.

 

Категория: природознавство 6 клас< | Теги: ЦІКАВІ ДОСЛІДИ
Просмотров: 509 | Загрузок: 1 | Рейтинг: 0.0/0