Альтернативні рішення - природознавство 6 клас - Конспекти уроків - Каталог файлов - Школа
Понедельник, 27.03.2017, 06:44
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » природознавство 6 клас

Альтернативні рішення
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

23.03.2015, 10:07

Альтернативні рішення

У багатьох країнах світу вчені намагаються знайти біологічні, природні, або, як їх іще називають, альтернативні, методи під­вищення врожайності. їхня головна мета — не відмовляючись від високих урожаїв, зберегти й відновити природну родючість ґрунтів, у дуже малих кількостях використовувати мінеральні добрива та отрутохімікати. Інакше кажучи, розвивати сільське господарство так, щоб воно забезпечувало все населення Землі достатньою кількістю продовольства, але при цьому не завдавало шкоди природі.

Людство вже має досвід такого господарювання. Упродовж століть селяни на острові Ява (у групі Малайського архіпелагу)

98

 

створювали так звані агроліси. Спочатку на ділянці висаджували світлолюбні дерева, потім, коли вони підростуть,— тіньовитри­валі, після цього, у міру їхнього росту,— тіньолюбні. Під ними висаджували чагарники й ліани, потому робили грядки для зер­нових рослин та овочів. Під деревами росли дикі трави — ними живилися кози та домашня птиця. Між рядами дерев були ви­копані невеликі ставки, у яких розводили рибу. Мулом із дна ставків удобрювали грядки. Як добрива використовували опале листя, гній та компост (перегній) з побутових відходів. Старі дерева зрубували, а замість них висаджували нові. Деревину так само пускали в діло. У результаті такого досить ощадливого способу ведення господарства маленька ділянка розміром усього 25x40 метрів годувала цілу родину, забезпечувала її різнома­нітною їжею, технічними матеріалами й навіть лікарськими рослинами. Окрім того, у цих агролісах завдяки невеликій кон­центрації рослин одного виду шкідники ніколи не поширювалися в небезпечних кількостях.

Поєднання землеробства з аквакультурами (штучними вод­ними екосистемами) і сьогодні успішно застосовується в Китаї. На залитих водою рисових полях (чеках) вирощують рослини, які «ловлять» розчинені поживні речовини й самі слугують кормом для риб та птахів. Перед збиранням рису воду спускають у від­стійники — ставки, де вона відстоюється, а мул, що залишився на полях, і рослини заорюють у землю як добриво.

Звісно, давні системи землекористування були засновані на ручній праці. Крім того, на острові Ява й у Китаї багато світла та вологи. А що робити там, де немає таких кліматичних умов? Слід уподібнити агросистеми природним системам даної місце­вості. Ось кілька таких способів.

У СІЛА багато фермерів восени висаджують на кукурудзя­них полях озиму вику (трав'яниста рослина із родини бобових). До весни, до часу посіву кукурудзи, вика накопичує в ґрунті азот — до 200 кг цього хімічного елемента на 1 гектар. Кукурудзу висаджують, не збираючи вику: вона не заважає сходам і надійно захищає ґрунт від вивітрювання навесні.

Позбутися шкідливих комах допомагають так звані репе­лентні (такі, що відлякують комах) рослини — петрушка, по­мідори, часник, полин та шавлія. У тропічних країнах плантації акації (їх використовують як кормові рослини для свійських тварин) чергують із луками й посівами злаків.

99

 

Молена висаджувати разом і рослини одного виду, але різних сортів, що відрізняються швидкістю росту, потребою у волозі та живленні. При спільному посіві рослини розташовуються густіше, ніж зазвичай, але не заважають одна одній, а навпаки, стають більш: стійкими до шкідників та хвороб, кількість бур'янів при цьому знижується, тому що їм також не залишається віль­ного місця. Збільшення врожаю при таких щільних посівах може досягати ЗО—40%. Щоб досягти різних строків у сходженні одного й того самого виду, одне насіння можна висаджувати вже пророщеним, а інше — непророщеним.

Окрім того, до складу здорової агросистеми мають входити різні елементи: лісові масиви й лісосмуги, живоплоти й зелені межі (смуги багаторічних високих трав). У такій агросистемі зменшується руйнування ґрунту, особливо небезпечне навесні й восени, коли він залишається незакріпленим рослинами. Поді­бні «вкраплення» відіграють роль мікрозаповідників для корис­них комах і птахів. Звісно, обробляти такі поля набагато важче, зате врожаї при цьому вищі. Головне — такі агросистеми стійкі й зберігають родючість ґрунту.

 

Категория: природознавство 6 клас< | Теги: Підвищення, методи, природні, або, біологічні, як їх іще називають, альтернативні, врожайності
Просмотров: 120 | Загрузок: 1 | Рейтинг: 0.0/0