Суббота, 20.04.2024, 14:04
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Вход на сайт
Block title

«Людина як частина природи. Взаємозв'язок природи і людини. Охорона природи».
[ Скачать с сервера (52.5 Kb) ]22.03.2015, 17:52

Тема: «Людина як частина природи. Взаємозв'язок природи і людини. Охорона природи». Тип уроку: урок узагальнення і систематизаціїзнань. Форма проведення: урок-гра «Щасливий випадок». Мета і завдання: узагальнити знання учнів з природознавства 5-го класу; сформувати чітке уявлення про людину як частину природи та її взаємозв'язок з нею; встановити чинники людської діяльності, що впливають на довкілля, та знайти шляхи їх усунення; закріпити правила особистої поведінки в природі; виховувати в учнів бережливе ставлення до природи. Обладнання: картки із запитаннями, диплом переможця, призи, обладнання для лічильної комісії, повітряні кульки, плакати на природоохоронну тематику. Попередня підготовка Організаційна частина Клас розподіляється на 3 команди: «Повітря», «Вода», «Гірські породи». На уроках трудового навчання або на позаурочній роботі готується командна символіка у вигляді картонних картузів. Наприклад, емблемою команди «Повітря» може бути схематичне зображення молекул тих газів, що входять до складу повітря, та їх підписи. Команда «Вода» може зупинитись на формулі води,зображеній на її молекулі, а «Гірські породи»—на малюнках корисних копалин чи рельєфу місцевості. Крім картузів, можна виготовити нагрудну емблему у вигляді геометричних фігур, молекули води тощо іззображенням командної символіки та назви команди. Кожна команда вибирає капітана самостійно. Перед початком уроку вибирається лічильна комісія з трьох осіб з кожної команди. З ними проводиться детальний інструктаж щодо оцінювання конкурсів.• Суттєвим моментом уроку-гри є нагородження учасників. Команда, яка виграє гру, нагороджується подарунками (наприклад, зошитами із зображенням тварин чи рослин) та дипломом «Юні природоохоронці», який потім вставляється в рамку і вивішується на почесному місці в кабінеті. Важливо, щоб інші учасники гри теж не залишились поза увагою. їх нагороджують календариками на природничу тематику чи іншими символічними призами. Теоретична частина Учитель інформує учнів про структурні елементи уроку, назву конкурсів і етапи підготовки до них. Команди отримують завдання придумати собі девіз, який у ході підготовки до уроку коригується вчителем. За декілька днів до останнього заняття кожен учень отримує такізавдання: 1) підібрати малі фольклорні форми (прислів'я, приказки тощо) відповідно до назви своєї команди, зміст яких спрямований на природоохоронну діяльність і які не потребують відповіді, як, наприклад, загадки; 2) опрацювати матеріал останнього параграфа у підручнику, повторити попередні параграфи та звернути особливу увагу на зміст теми, під назвою якої буде виступати команда-суперник; 3) підготувати по два запитання суперникам відповідно до назви своєї команди (чотири запитання від кожної команди). Наприклад, команда «Вода» готує чотири запитання з відповідної теми; 4) повторитиматеріал промісце людини у довкіллі, про її відмінність від інших тварин; 5) встановити, яка наука (науки)займається вивченнямчастини природи, назву якої має команда. Виконання теоретичної частини обов 'язково контролюється та коригується вчителем. Оформленню класу Естетичне оформлення приміщення святкове: повітряні кульки, плакати на природоохоронну тематику. На дошцізаписується план проведення уроку-гри. 1. Організаційний момент. 2. Проведення уроку-гри «Щасливий випадок»: а) конкурс «Всезнайко»; б) конкурс «Хто більше?» (домашнє завдання); в) конкурс «Я — тобі, ти — мені»; г) конкурс «Темна конячка»; ґ) конкурс «Далі, далі...». 3. Підбиття підсумків гри. Для лічильної комісії ставиться окремо стіл, готується папір, ручки, перелік конкурсів із вказаними балами.

Категория: природознавство 5 клас | Добавил: pasha | Теги: «Людина як частина природи. Взаємоз
Просмотров: 949 | Загрузок: 13 | Рейтинг: 0.0/0