Четверг, 24.08.2017, 08:47
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » хімія 9

ДОБІРКА УРОКІВ З ТЕМИ „НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ” ПІДТЕМИ „ВУГЛЕВОДНІ”
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

10.02.2015, 08:44

ТЕМА: Полімери, їх характеристика (на прикладі поліетилену).

МЕТА:  1. Дати загальне поняття про полімери: особливості будови,

                    властивостей, добування, застосування.

2.Розвивати уміння виділяти головне, аналізувати,  аргументувати  і робити висновки.

3. Поглибити уявлення про причинно-наслідкові зв’язки у природі і місце в них полімерів.

 

ОСНОВНІ  ТЕРМІНИ І  ПОНЯТТЯ: полімер, мономер, структурна ланка, полімеризація, поліконденсація, поліетилен, макромолекула.

ОБЛАДНАННЯ: підручник „Хімія” для 9 класу, зразки виробів з поліетилену, розчини кислот, лугів, перманганату калію, спиртівки.

ТИП  УРОКУ: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ  УРОКУ: лекційно-практичне заняття.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: логічна вправа, лекція, лабораторна робота, бесіда.

 

ХІД   УРОКУ

 

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Сніжна грудка» - учитель називає слово (поняття, термін з попередніх уроків...), один учень формує речення із цим словом, наступний – питання до слова (речення), інший – дає відповідь на це запитання).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІУ. Мотивація навчальної діяльності.

Важко уявити життя сучасної людини без полімерних матеріалів. Де ж вони? Та скрізь. Найпростіший приклад: ваш шкільний ранець і його вміст – це на 99% полімерні матеріали: книги і зошити – целюлоза, лінійка, ручка, транспортир, пенал, обкладинки зошитів і книг – поліетилен, сам ранець – штучний замінник шкіри, нитки – штучний шовк (ацетатний шовк). Що ж це за речовини –полімери – з яких можна виготовити стільки різних речей?

 

У. Вивчення нового матеріалу.

1.Теоретичні основи теми.

Вправа „Пакет документів”. (Учні по ходу розповіді учителя групують матеріал на блоки у тезисному викладі)

Полімери, або високомолекулярні сполуки – це речовини, молекули яких побудовані з великої кількості однакових груп атомів (залишків, або цілих молекул простіших речовин з’єднаних між собою хімічними зв’язками). Їх молекулярна маса сягає тисяч, а то й мільйонів атомних одиниць (для порівняння – молекула соди має 18 а.о.).

 

Класифікація полімерів:

 

ПОЛІМЕРИ

ЗА ПОХОДЖЕННЯМ

ЗА СТРУКТУРОЮ

ПРИРОДНІ

 

СИНТЕТИЧНІ

 

ЛІНІЙНІ

РОЗГАЛУЖЕНІ

 

СІТЧАСТІ

 

Крохмаль,

Хітин,

Білок,

Целюлоза …

Поліетилен,

Каучуки,

Гума,

Пластмаси,

Синтетичні волокна…

Целюлоза, синтетичні волокна…

Крохмаль,

Хітин…

 

 

 

Каучуки,

Гума,

 

 

 

Мономер – це речовина, з молекул якої і утворюється макромолекула полімеру. Молекули полімерів називаються макромолекулами через їх значні розміри у порівнянні з молекулами неорганічних речовин чи мономерів. Структурною ланкою кожної такої макромолекули є ділянка молекули, яка повторюється велику кількість раз (структурна ланка утворюється з залишків молекули мономеру).

Утворюються полімери під час реакцій полімеризації та поліконденсації.

Поліконденсація – це реакція утворення полімеру з одного чи кількох різних мономерів, під час якої виділяється ще й молекули води, або іншої низькомолекулярної речовини.

Прикладом такої реакції може бути утворення полі етиленгліколю з етиленгліколю.

 

Полімеризація – це реакція, в результаті якої молекули мономера послідовно приєднуються одна до одної без зміни свого складу.

Прикладом такої реакції може бути відома вам полімеризація етилену завдяки якій утворюється поліетилен.:

 

Поліетилен є типовим представником речовин-полімерів. Це безбарвний, або білий напівпрозорий матеріал, на дотик нагадує парафін. Поліетилен термопластичний (здатний змінювати форму при нагріванні і зберігати її при охолодженні), на нього не діють ні вода, ні кислоти (крім нітратної), ні луги, ні жири, ні масла. Він нестійкий щодо галогенів та деяких органічних розчинників, горючий (не витримує нагрівання понад 100 градусів, горить голубуватим полум’ям), відносно міцний, не проводить електричний струм, газо- і водонепроникний, стійкий до розкладу у навколишньому середовищі.

Застосовується поліетилен для виготовлення пакувальної та іншої плівки, водопровідних та каналізаційних труб, електроізоляції, предметів побуту, посуду, антикорозійних покриттів, ємкостей ( в тому числі для зберігання хімічно агресивних речовин).

 

2.Практичні основи теми.

Лабораторна робота. Ознайомлення із зразками поліетилену.

Інструктивна картка:

1. Розгляньте видані вам зразки поліетиленової плівки, ємкостей, ізоляційного покриття для електропроводів, відрізків водопровідних труб.

2. Випробуйте матеріал на дотик, на пластичність, на міцність.

3. Шматочок поліетилену нагрійте над полум’ям спиртівки, змініть його форму, охолодіть. Повторіть цей дослід. Яку він підтверджує властивість поліетилену?

4. Покладіть шматочки поліетилену в пробірки: №1- з розчинами кислоти, №2 - лугу, №3 - перманганату калію. Чи відбуваються хімічні реакції?

5. Зробіть висновок про властивості та хімічну активність поліетилену.

 

УІІ. Висновки і узагальнення:

Учні формулюють основні тези нового матеріалу, учитель корегує і уточнює їх твердження.

УІІІ. Домашнє завдання:

1.Опрацювати  §§___ .

2.Підготуватись до тематичної атестації.

Категория: хімія 9< | Теги: їх характеристика, ацетилен, Етилен, ВУГЛЕВОДНІ
Просмотров: 298 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0