Среда, 13.12.2017, 18:36
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » хімія 9

ДОБІРКА УРОКІВ З ТЕМИ „НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ” ПІДТЕМИ „ВУГЛЕВОДНІ”
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

10.02.2015, 08:42

ТЕМА: Застосування вуглеводнів у народному господарстві.

МЕТА:  1. З’ясувати галузі використання різних вуглеводнів у

                   народному господарстві, їх значення у житті людини.

2. Розвивати прийоми розумової діяльності: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення.

3.  Формувати розуміння єдності конкретних знань і їх практичного використання у житті.

ОСНОВНІ  ТЕРМІНИ І  ПОНЯТТЯ: метан, етилен, ацетилен, практичне застосування, паливо-мастильні матеріали (ПММ), каучуки, пластмаси.

ОБЛАДНАННЯ: підручник „Хімія” для 9 класу, таблиці „Застосовування метану, етилену, ацетилену”, зразки ПММ, зразки пластмас, розчинники, каучуки.

ТИП  УРОКУ: застосування знань, умінь і навичок.

ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ  УРОКУ: урок-аналіз.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: елементи ролевої гри, експрес-опитування, розповідь, бесіда, логічні вправи.

 

 

ХІД   УРОКУ

 

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань.

1.Вправа „Шерлок Холмс”. Два учні (Шерлок Холмс і доктор Ватсон) визначені вчителем перевіряють правильність розв’язування домашніх задач. Визначають допущені помилки і вказують на правильний хід розв’язку.

2.Експрес-опитування теоретичних основ попереднього матеріалу (поки йде перевірка задач).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІУ. Мотивація навчальної діяльності.

Майже всі відповіді ваші були правильними, але „сухими”. Чому? Тому що знання формули, фізичних і хімічних властивостей речовини будуть не повними, якщо не розглянути практичне застосування вивчених речовин у н/г, їх значення для людини. Адже саме заради цього і вивчаються речовини.

 

УІ. Вивчення нового матеріалу.

На застосування кожної речовини впливають особливості їх хімічного складу та будови молекули. Тому, знаючи будову речовини, можна передбачити її можливі властивості, а отже і можливі галузі застосування цієї речовини. Властивості і будову основних вуглеводнів ми вже вивчили, а тепер розглянемо, де ж використовуються ці речовини.

Вправа „Що? Де? Для чого?” (учні слухаючи пояснення учителя про застосування вуглеводнів заповнюють табличку).

 

Речовина

Застосування

Метан

як паливо, як пальне для двигунів, при різанні і зварюванні металів, для добування метанолу, оцтової кислоти, ацетилену, синтетичних канчуків, синтетичного бензину, розчинників (уайтспіріт, нефрас), друкарської фарби, гуми; у вигляді хлорметану використовується в холодильних установках, у вигляді трихлорметану для наркозу, а – тетрахлорметану – при гасінні пожеж.

Пропан

у зрідженому вигляді як паливо

Пентан та ін.

Паливно-мастильні матеріали

Етилен

для добування пального з високим октановим числом (плюмбумтетраетил), пластмас (поліетилен), вибухових речовин, антифризів (етиленгліколь), етилового спирту, розчинників, синтетичного каучуку, сполук для прискорення дозрівання фруктів *, дихлоретан є засобом для знищення шкідників с/г культур, хлор етан використовується для анестезії.

Ацетилен

для різання і зварювання металів (* при спалюванні ацетилену в кисні температура повітря досягає 3140о С), до 70% ацетилену, що виробляється промисловістю іде на потреби органічного синтезу - виробництво штучних волокон, полівінілхлориду, полівінілацетату,  барвників, лаків, духів і одеколонів, ліків, хлоропренового каучуку, оцтової кислоти, етанолу, оцтового альдегіду

 

* До застосування етилену: ( у рослинах амінокислота метіонін перетворюється в етилен, який сприяє дозріванню фруктів. В 1946 році російські вчені М.І.Кабачник і П.А. Російська синтезували речовину естрел  

 

якою обприскують дерева. У рослині естрел взаємодіє з водою перетворюючись на етилен, а це сприяє ранньому і дружньому дозріванні фруктів),

УІІ. Висновки і узагальнення:

Вправа „Знайди спільне і різне”.

Завдання: аналізуючи дані таблиці розподілити галузі застосування речовин відповідно: 1 – унікальне використання вказаних речовини; 2 – схоже використання двох речовин; 3 – спільне використання усіх речовин.

 

УІІІ. Домашнє завдання:

1.Опрацювати  §___ .

2. Знайти приклади використання вивчених речовин у власному домашньому господарстві.

Категория: хімія 9< | Теги: їх характеристика, ацетилен, Етилен, ВУГЛЕВОДНІ
Просмотров: 521 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0