ДОБІРКА УРОКІВ З ТЕМИ „НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ” ПІДТЕМИ „ВУГЛЕВОДНІ” - хімія 9 - Конспекти уроків - Каталог файлов - Школа
Суббота, 03.12.2016, 02:15
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » хімія 9

ДОБІРКА УРОКІВ З ТЕМИ „НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ” ПІДТЕМИ „ВУГЛЕВОДНІ”
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

10.02.2015, 08:40

ТЕМА: Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях.

МЕТА:  1.Формування знання про об’ємні відношення газів у хімічних

                   реакціях.

2. Розвивати уміння розв’язувати хімічні задачі, аналізувати, порівнювати, узагальнювати вихідні та отримані дані.

3. Сприяти і заохочувати учнів до самостійної роботи, самоаналізу.

ОСНОВНІ  ТЕРМІНИ І  ПОНЯТТЯ: молярний об’єм, закон Авогадро, закон об’ємних відношень газів (Гей-Люсака),

ОБЛАДНАННЯ: підручник „Хімія” для 9 класу, задачник з хімії, картки з текстом для актуалізації знань.

ТИП  УРОКУ: формування умінь і навичок.

ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ  УРОКУ: інформаційно-практичне заняття.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: розповідь, робота в парах, бесіда, розв’язування задач.

 

ХІД   УРОКУ

 

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Експрес-представлення учнями реклами професії газозварювальника.

2.Робота біля дошки:

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа „Пошкоджений конспект” (робота в парах). (учні отримують картки з інформацією пов’язаною з законом Авогадро, де пропущені ключові слова. Завдання: швидко і правильно їх дописати)

В 1811 році італійський учений ……………….. сформулював закон: „ В однакових ………….. різних газів міститься однакова кількість ………………”. З цього закону  випливає, що V1:V2 = N1:N2, а отже   V1:V2 = ν12, де ν- ……………..

 

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку.

У. Мотивація навчальної діяльності.

Як кажуть у народі: „Для досягнення успіху всі методи придатні”. Сьогодні ми навчимося досягати успіху, опанувавши методи розв’язування хімічних задач нового типу. Ці методи в певній мірі є універсальними і використовуватимуться як етапи розв’язку більш складних задач у подальшому курсі хімії..

УІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Теоретичні основи теми.

Реакції між газоподібними речовинами підлягають певним закономірностям, які вдалось вивчити і експериментально довести французькому вченому Гей-Люсаку. В 1808 році він сформулював закон об’ємних відношень газів (або закон Гей-Люсака): „При незмінному тиску об’єми газів, що вступають у реакцію, відносяться один до одного і до об’ємів добутих газоподібних продуктів як невеликі цілі числа.”. Саме на ці співвідношення (числа) вказують нам коефіцієнти у рівняннях реакцій. Наприклад: у реакції горіння етилену ми маєм коефіцієнти

      1           3                   2                 2 ,         вказують не тільки на кількість відповідних молекул, кількість речовини кожної сполуки, а ще й вказують у яких об’ємних співвідношеннях дані сполуки реагуватимуть між собою. Так,      об’єми  у реакції можуть бути такі:   1 л   реагуватиме з 3 л , при цьому утвориться по 2 л  і . Можливі й інші, кратні до цих чисел співвідношення: 5 л : 15 л : 10 л : 10 л відповідно;  10 л : 30 л : 20 л : 20 л; 4 м3 : 12 м3 : 8 м3 : 8 м3 і т. д. Знаючи дану закономірність, її можна використати при розв’язуванні задач.

2. Практичні основи теми. Розв’язування задач.

№1. Який об’єм кисню потрібен для спалювання ацетилену об’ємом 5 м3 ?

Алгоритм розв’язку:

  1. Записуєм рівняння реакції та розставляєм коефіцієнти.

  1. Визначаємо співвідношення між реагуючими речовинами.

V (C2Н2) : V (O2) = 2 : 5

  1. Визначаємо об’єм шуканого газу із співвідношення.
  2. V (O2) = 5 м3 * 5 / 2 = 12,5 м3.

 Або іншим методом:

  1. Записуєм рівняння реакції та розставляєм коефіцієнти.
  2. Під формулами сполук записуєм об’ємне співвідношення між газами.
  3. Над формулами вказуєм числові дані відомої сполуки та „х” над невідомою.

  1. Складає пропорцію відповідно до запису у рівнянні реакції.

5 м3 С2Н2 – х м3 О2

2 м3 С2Н2 – 5 м3 О2

5. Шукаємо „х” із відповідної пропорції.

Х = 5*5/2 = 12,5 м3.

 

№2. Який об’єм метану необхідно, щоб добути 400 л ацетилену.

(розв’язується аналогічно).

№3. При спалюванні етилену виділилось 112 л вуглекислого газу, який об’єм повітря був використаний у даній реакції.

(розв’язується аналогічно, лише слід наголосити про вміст кисню у повітрі при виконанні остаточних розрахунків).

№4. Який об’єм повітря необхідно використати для повного спалювання 200 л суміші газів метану і етилену, якщо об’ємна частка метану становить 0,6?

Алгоритм розв’язку:

  1. Знаючи масову частку метану – шукаєм його об’єм у суміші.

V (CH4) = V (суміші) * w (CH4)

  1. Шукаємо масову частку етилену.

V (C2H6) = V (суміші) - V (CH4)

  1. Шукаємо об’єми використаного повітря для кожного з газів (аналогічно як у попередній задачі).
  2. Додаємо об’єми використаного повітря.

 

УІІ. Домашнє завдання:

1.Опрацювати  §___ .

2.Розв’язати одну із задач різного рівня складності:

№1. Який об’єм повітря потрібен для спалювання пропану об’ємом 448 л ?

№2. Чи вистачить 250 л метану, щоб добути 200 л ацетилену? Який об’єм водню у цій реакції виділиться?

№3. Яка масова частка метану і етилену у суміші об’ємом 200 л, якщо відомо, що внаслідок реакції гідрування витратили 50 л водню?

 

Категория: хімія 9< | Теги: їх характеристика, ацетилен, Етилен, ВУГЛЕВОДНІ
Просмотров: 397 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0