Четверг, 29.06.2017, 04:08
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » хімія 9

ДОБІРКА УРОКІВ З ТЕМИ „НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ” ПІДТЕМИ „ВУГЛЕВОДНІ”
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

10.02.2015, 08:39

ТЕМА: Хімічні властивості етилену та ацетилену.

 

МЕТА: 1. Ознайомитись з хімічними властивостями етилену та ацетилену.

2. Навчити передбачати і експериментально підтверджувати хімічні властивості етилену і ацетилену.

3. З’ясувати практичне використання хімічних властивостей етилену і ацетилену в народному господарстві. Профорієнтаційне виховання.

 

ОСНОВНІ  ТЕРМІНИ І  ПОНЯТТЯ: гідрування, гідратація, окиснення, приєднання, полімеризація, бромування, поліетилен, вінілацетилен, структурна ланка.

ОБЛАДНАННЯ: підручник „Хімія” для 9 класу, прилад для добування етилену, прилад для добування ацетилену, реактиви (кальцій карбід, етиловий спирт, сульфатна кислота, сухий спирт, вода, розчин калій перманганату, бромна вода), сірники.

ТИП  УРОКУ: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ  УРОКУ: бесіда з використанням демонстраційного експерименту.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: репродуктивні запитання, бесіда, розповідь, демонстраційний експеримент,

 

ХІД   УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і перевірка домашнього завдання.

  1. Робота біля дошки (пояснення учнем розв’язку домашньої задачі).
  2. Вправа „Алаверди” (з грузинської мови – „передай слово іншому”).  Почергово учні ставлять запитання один одному з очікуванням короткої відповіді. Якщо відповідь не правильна, то її корегує той, хто ставив питання. Наступне питання задає той, хто відповідав.
  3. Демонстрація учнями виготовлених кулестержневих моделей етилену та ацетилену.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Мабуть всім відомо, що таке автоген (газозварювальний апарат). Завдяки йому люди можуть зварювати труби, виготовляти металеві оригінальні підставки для вазонів, огорожі та брами, ремонтувати кузова авто, різати металеві вироби та багато іншого. Тому професія газозварювальника на сьогодні є досить затребувана. А в основі роботи автогену лежить звичайна хімічна реакція – горіння ацетилену. Тож, як бачите, наш сьогоднішній навчальний матеріал має реальне застосування.  

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку.

У. Вивчення нового матеріалу.

1. Теоретичні і практичні основи теми.

Хімічні властивості етилену і ацетилену зумовлені наявністю у їх молекулах кратних зв’язків (подвійного і потрійного). Найхарактернішими для них є реакції окиснення, приєднання і полімеризації.

Для демонстрації хімічних реакцій використовуємо прилади для добування етилену та ацетилену. (Учитель демонструючи реакції обговорює з учнями особливості їх протікання та утворювані продукти реакції)

Реакції окиснення:

1. Горіння етилену та ацетилену. (Можна розглядати на прикладі ацетилену). Після того, як з газовідвідної трубки починають виходити бульбашки газу, виймаємо її з пробірки з водою і повертаємо вгору. Запалюємо газ, що виділяється.

(* Саме завдяки високій теплоутворюючій здатності ацетилен успішно використовується у автогені)

2. Знебарвлення розчину калій перманганату. (Можна розглядати на прикладі етилену). Опускаємо газовідвідну трубку у пробірку з розчином калій перманганату, який має фіолетове забарвлення. Спостерігаємо поступове знебарвлення розчину.

Реакції приєднання.

1. Приєднання галогенів (бромування). (Можна розглядати на прикладі етилену). Опускаєм газовідвідну трубку у пробірку з бромною водою, яка має жовте забарвлення. Спостерігаємо поступове знебарвлення розчину.

2. Приєднання водню (гідрування). Пояснення теоретичних основ протікання реакції.

3. За особливих умов (високому тиску, температурі та наявності каталізатора – сульфатної кислоти для етилену та меркурій сульфату для ацетилену) етилен та ацетилен вступають у реакцію приєднання води (гідратація). При цьому утворюється етиловий спирт і оцтовий альдегід відповідно (речовини які вивчатимемо пізніше).

Реакція полімеризації.

Це особлива реакція приєднання під час якої велика кількість молекул етилену чи ацетилену з’єднуються між собою у довгі ланцюги. При цьому з етилену утворюється поліетилен, а з ацетилену полівініл (або вінілацетилен).

 

                   етилен                                                            поліетилен

 

 

         ацетилен                                                           вінілацетилен

 

n – число молекул та структурних ланок. (пояснюється суть структурної ланки)

2. Вправа „Експертиза” (робота в малих групах): Учні отримують картки із рівняннями реакцій у які вступають етилен і ацетилен. Їх завдання: визначити до якої із вищенаведених реакцій належить кожне із рівнянь. Після обговорення, пояснення і аргументації реакції записуються у зошит.

Зразок картки:

 

 

У. Висновки і узагальнення:

Учні формулюють основні тези нового матеріалу, учитель корегує і уточнює їх твердження.

УІ. Домашнє завдання: 1.Опрацювати  §___ .

2. Підготувати рекламу професії газозварювальника (буклет, вірш, слоган, малюнок, афіша…).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категория: хімія 9< | Теги: їх характеристика, ацетилен, Етилен, ВУГЛЕВОДНІ
Просмотров: 278 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0