[ · Скачать удаленно () ] | 18.12.2011, 15:10 |
Тема. Закон як
форма наукових знань. Закон збереження маси Форми проведення:
розповідь, демонстраційний експеримент, фронтальна
робота зі складання рівнянь хімічних реакцій. Обладнання: терези з
важками, свічка, ковпак, склянка Ландольта; розчини натрій
сульфату, барій хлориду, барій сульфату, нагрій гідроксиду, натрій карбонату, хлоридної кислоти. ХІД УРОКУ І. Організація класу ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних
знань Розглядаємо
плани експериментів, запропоновані учнями, коригуємо і робимо
висновок про важливість правильної постановки й точності здійснення експерименту. III. Вивчення нового матеріалу Розповідь
учителя Кожна наука керується визначеними законами й теоріями. Є такі закони й у хімії. Звернімося до історії. До кінця XVIII століття в хімії було накопичено значний експериментальний матеріал, який потрібно було об'єднати в межах єдиної теорії. Творцем такої теорії став французький хімік Антуан-Лоран Лавуазьє, який широко застосовував вимірювання для вивчення хімічних реакцій. Тривалий час у хімії панувала думка, що воду за тривалого нагрівання можна перетворити на землю. Лавуазьє впродовж 101 дня кип'ятив воду в посудині, в якій водяна пара конденсувалася, завдяки чому втрата води була виключена. Він не забував при цьому точно зважувати посудину з водою до і після нагрівання. Згодом осад з'явився, але вага посудини з водою не змінилася. А от вага самої-посудини зменшилася на стільки, скільки важив осад. Цей приклад наочно підтверджував, що просте спостереження може привести до помилкових висновків. В експерименті необхідно використовувати також кількісні вимірювання. Як і всіх хіміків, Лавуазьє цікавив процес горіння. У 1772 році Лавуазьє спільно з іншими хіміками придбав алмаз. Він помістив його в закриту посудину і нагрівав доти, поки алмаз |не зник. При цьому утворився вуглекислий газ. Але маса посудини | |
| |
Просмотров: 1382 | Загрузок: 353 | |
Тема. Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси