[ · Скачать удаленно () ] | 18.12.2011, 18:24 |
Тема. Поширення Феруму в природі.
Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах Цілі: закріпити знання про фізичні
та хімічні властивості заліза; ознайомити учнів з поширеністю Феруму в природі,
використанням заліза; поглибити знання учнів про хімічні явища на прикладі іржавіння заліза; познайомити учнів зі
способами захисту від корозії. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь
і навичок. Форми роботи: самостійна робота з опорною
схемою, групова робота з підручником, фронтальна бесіда. Обладнання: періодична система хімічних
елементів, картки із завданнями. ХІД УРОКУ І. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Фронтальна
бесіда • В якій
групі періодичної системи знаходиться хімічний елемент Ферум? (VIII група, побічна підгрупа) • До
якого типу хімічних елементів належить Ферум? (До металів) • Які
фізичні властивості відрізняють метали від неметалів? (Металевий
блиск, тепло- й електропровідність, ковкість, пластичність та ін.) • Що
таке сплави? {Це суміші металів) • Які хімічні
властивості заліза ми вивчили? (Взаємодія з киснем і сіркою) III. Засвоєння нових навичок
знань Учні
об'єднуються в групи для спільного виконання завдання. Знайдіть у
підручнику відповідь на запитання. Група
1. Поширення заліза і Феруму в природі. Група
2. Способи одержання заліза. Група
3. Використання і значення заліза. Група
4. Руйнування заліза в природних умовах. Група
5. Способи захисту від корозії. Після вивчення відповідного розділу підручника і
консультації вчителя учні складають відповідь на запитання представник
кожної групи розповідає біля дошки про результати роботи групи.
Учитель робить узагальнюючий висновок 1. Залізо — один з найбільш поширених у природі
елементів: за вмістом у земній корі
— 4,7 % (масових). Зустрічається у вигляді оксидів і сульфідів,
сконцентрованих у вигляді родовищ, придатних для промислової розробки. Найважливіші
руди: • бурі залізняки (НFеO2 x Н20), пірит FеS2; • червоні
залізняки (Fе2O3); • магнітні
залізняки (Fе3O4); • шпатові залізняки (FеСO3): Більшість
із них жовто-бурі, коричневі, бурі й темно-червоні. 2. Одержують залізо з руди на металургійних заводах.
Відновлюють з оксидів вугіллям,
карбон (ІІ) оксидом або воднем. Запишемо рівняння реакції. (Тип
реакцій а), в) — заміщення: одна проста речовина заміщає в складній сполуці іншу.) 3. Широко
використовується в техніці завдяки своїм властивостям і легкості одержання. Має дуже важливе значення для
людини. На частку заліза та його сплавів припадає близько 95 % усіх
вироблених у світі металів. Але не тільки техніка має потребу в
залізі. Без заліза не могло б існувати життя у звичній
для нас формі: двовалентний Ферум міститься в гемоглобіні крові —
речовині, що забезпечує насичення живих тканин киснем. 4. У
вологому повітрі за звичайної температури залізо легко окиснюється,
вкриваючись рихлою іржею (її склад —Fе203
• nН20). Унаслідок
своєї пористості іржа не перешкоджає доступу кисню і вологи до
металу, тому залізо руйнується. За деякими даними, у XIX столітті
від корозії загинула половина всього виробленого заліза. 5. Корозія — хімічне
або електрохімічне руйнування металів під впливом навколишнього середовища. Сьогодні
розроблено способи боротьби з корозією: • покриття
фарбою; • нікелювання
заліза; • оцинковування
заліза; • покриття
емаллю; • покриття
антикорозійними оліями та ін. IV. Підбиття
підсумків уроку Тестова робота за варіантами Варіанті 1. Хімічна формула простої речовини
заліза: а) Fе3; б) FеО; в) Fе. 2. Формула ферум(III)
оксиду: а) Fе3O4; б) Fе2O3; в) FеО. 3. Дано рівняння реакції: Fе + O2 = Fе3O4 Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 9; в) 6. 4. Масова частка Феруму у ферум (П) оксиді: а) 77,8 %; 6)70,0%; 5._________ використовується: • у
медицині; • у
техніці; • у
побуті тощо. Варіант
II 1. Хімічний символ елемента Ферум: а) Ni б)Fе; в) Мg. 2. Формула ферум(ІІ) оксиду: а) Fе3O4; б) Fе2O3; в) FеО. 3. Дано рівняння реакції: Fе + O2 = Fе2O3 Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 6; в) 9. 4. Масова частка Феруму у ферум(ПІ)
оксиді: а) 77,8 %; б) 70,0 %; в) 72,4 %. 5._______ зустрічається
в природі у вигляді: • оксидів; • простої
речовини; • сульфідів та ін. Виставляємо
оцінку за урок з урахуванням роботи в групах і тестів. V. Домашнє завдання Прочитати
параграф про властивості заліза, відповісти на запитання. | |
| |
Просмотров: 2301 | Загрузок: 309 | |
Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах