Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах - хімія 7 - Конспекти уроків - Каталог файлов - Школа
Суббота, 03.12.2016, 00:16
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Освіта
Реклама
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
...
...
Вход на сайт
Block title
Block title
Главная » Файлы » Конспекти уроків » хімія 7

Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах
Весь материал в архиве.
Уважаемый посетитель сайта!
Чтобы скачать, Вам нужно кликнуть по рекламе.

18.12.2011, 18:24

Тема.   Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах

Цілі:   закріпити знання про фізичні та хімічні влас­тивості заліза; ознайомити учнів з поширеніс­тю Феруму в природі, використанням заліза; поглибити знання учнів про хімічні явища на прикладі іржавіння заліза; познайомити учнів зі способами захисту від корозії.

Тип уроку:   засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Форми роботи:   самостійна робота з опорною схемою, групова робота з підручником, фронтальна бесіда.

Обладнання:   періодична система хімічних елементів, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

II.  Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

 • В якій групі періодичної системи знаходиться хімічний елемент Ферум? (VIII група, побічна підгрупа)

     До якого типу хімічних елементів належить Ферум? (До металів)

     Які фізичні властивості відрізняють метали від неметалів? (Метале­вий блиск, тепло- й електропровідність, ковкість, пластичність та ін.)

     Що таке сплави? {Це суміші металів)

     Які хімічні властивості заліза ми вивчили? (Взаємодія з киснем і сіркою)

III. Засвоєння нових навичок знань

Учні об'єднуються в групи для спільного виконання завдання.

Знайдіть у підручнику відповідь на запитання.

Група 1. Поширення заліза і Феруму в природі.

Група 2. Способи одержання заліза.

Група 3. Використання і значення заліза.

Група 4. Руйнування заліза в природних умовах.

Група 5. Способи захисту від корозії.

Після вивчення відповідного розділу підручника і консультації вчи­теля учні складають відповідь на запитання представник кожної гру­пи розповідає біля дошки про результати роботи групи. Учитель робить узагальнюючий висновок

1.  Залізо — один з найбільш поширених у природі елементів: за вміс­том у земній корі — 4,7 % (масових). Зустрічається у вигляді окси­дів і сульфідів, сконцентрованих у вигляді родовищ, придатних для промислової розробки.

Найважливіші руди:

     бурі залізняки (НFеO2 x Н20), пірит FеS2;

     червоні залізняки (Fе2O3);

     магнітні залізняки (Fе3O4);

     шпатові залізняки (FеСO3):

Більшість із них жовто-бурі, коричневі, бурі й темно-червоні.

2. Одержують залізо з руди на металургійних заводах. Відновлюють з оксидів вугіллям, карбон (ІІ) оксидом або воднем. Запишемо рів­няння реакції.

 

(Тип реакцій а), в) — заміщення: одна проста речовина заміщає в склад­ній сполуці іншу.)

3. Широко використовується в техніці завдяки своїм властивостям і легкості одержання. Має дуже важливе значення для людини. На частку заліза та його сплавів припадає близько 95 % усіх вироблених у світі металів. Але не тільки техніка має потребу в залізі. Без заліза не могло б існувати життя у звичній для нас формі: двовалентний Ферум міститься в гемоглобіні крові — речовині, що забезпечує насичення живих тканин киснем.

4.

У вологому повітрі за звичайної температури залізо легко окиснюється, вкриваючись рихлою іржею (її склад —Fе203nН20). Унаслідок своєї пористості іржа не перешкоджає доступу кисню і во­логи до металу, тому залізо руйнується. За деякими даними, у XIX сто­літті від корозії загинула половина всього виробленого заліза.

5. Корозія — хімічне або електрохімічне руйнування металів під впли­вом навколишнього середовища.

Сьогодні розроблено способи боротьби з корозією:

     покриття фарбою;

     нікелювання заліза;

     оцинковування заліза;

     покриття емаллю;

     покриття антикорозійними оліями та ін.

 

 

 

 

IV. Підбиття підсумків уроку Тестова робота за варіантами

Варіанті

1.  Хімічна формула простої речовини заліза:


а) Fе3;

б) FеО;

в) Fе.


2. Формула ферум(III) оксиду:


а) Fе3O4;

б) Fе2O3;

в) FеО.


3. Дано рівняння реакції:

Fе + O2 = Fе3O4

Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3;    6) 9;    в) 6.

4. Масова частка Феруму у ферум (П) оксиді:


а) 77,8 %;

6)70,0%;
в) 79,4%.


5._________ використовується:


     у медицині;

     у техніці;

     у побуті тощо.


Варіант II

1.  Хімічний символ елемента Ферум:


     а) Ni

б)Fе;

в) Мg.


2. Формула ферум(ІІ) оксиду:


а) Fе3O4;

б) Fе2O3;

в) FеО.


3. Дано рівняння реакції:

Fе + O2 = Fе2O3

Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3;      6) 6;     в) 9.

4. Масова частка Феруму у ферум(ПІ) оксиді:


а) 77,8 %;

б) 70,0 %;

в) 72,4 %.


5._______ зустрічається в природі у вигляді:


     оксидів;

     простої речовини;

•   сульфідів та ін.


Виставляємо оцінку за урок з урахуванням роботи в групах і тестів.

V. Домашнє завдання

Прочитати параграф про властивості заліза, відповісти на запитання.  

Категория: хімія 7<
Просмотров: 1731 | Загрузок: 153 | Рейтинг: 2.0/1