ТКАНИНИ, ОРГАНИ і СИСТЕМИ ОРГАНІВ ТВАРИН, їх ФУНКЦІЇ.
Мета.
Освітня. Розширити знання учнів про складність організації тваринних організмів; ознайомити з різноманітністю тканин, з органами, як складовими частинами організму із системами органів, які складають цілісний організм.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти та аналізувати особливості порівняння; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; уміння робити відповідні висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до тварин, які оточують людину та інших живих організмів планети.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота
з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді,
конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: історія, біологія рослин.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: орган, система органів, тканина, гістологія, анатомія, фізіологія.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Дати відповіді на запитання:
- що таке клітина?
- як поділяються тварини у залежності від кількості клітин?
- чим вкрита клітина у тварин?
- що таке глікокалікс?
- які органели наявні у тваринних клітинах?
- які відмінності клітини тварин від рослин?
|