Особливості розвитку. Поведінка комах. Різноманітність комах. Лабораторна робота №7 “Визначення комах за допомогою визначної картки”.
Мета.
Освітня. Розширити знання учнів про представників класу Комахи; ознайомити із типами розвитку: повним і неповним пере -
творенням; розкрити особливості поведінки комах; дати характеристику найпоширенішим рядам комах.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову, процеси життєдіяльності та типи розвитку комах і раків та павуків; уміння вибирати головне у матеріалі, що вивчається; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, емоції, уяву.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до комах та сприяти природоохоронній роботі.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
в) практичний: виконання лабораторної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.
6.Релаксопедичний: фізкультхвилинка, психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, географія, культура.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, колекції, муляжі.
Основні поняття та терміни: лускокрилі, прямокрилі, таргани, двокрилі, перетинчастокрилі, твердокрилі, клопи, воші, рівнокрилі.
|